З 24 по 26 жовтня 2023 року Інститутом післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено очні курси підвищення кваліфікації для вчителів фізичної культури, керівників спортивного профілю ЗЗСО та тренерів спортивних секцій (ДЮСШ).
Заняття проходили на базі Українського колежу імені В. О. Сухомлинського (СШ № 272) Дніпровського району м. Києва (директор – Кушнір Євген Семенович).
Куратор курсів – Юрій Васильович Черпак, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, кандидат педагогічних наук.
Лектори та спікери:
Олександр Васильович Кочерга, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, кандидат психологічних наук. Тема лекції: «Творчий потенціал людини: дії, рішення, переконання (психофізіологічний аспект)».
Тетяна Анатоліївна Лигомина, магістр практичної психології, директорка Інклюзивно-ресурсного центру № 13 Дніпровського району м. Києва. Тема лекції: «Особливості роботи вчителя фізичної культури з дітьми, які мають особливі освітні проблеми».
Юрій Васильович Черпак, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, кандидат педагогічних наук. Тема лекції: «Впровадження принципів інклюзії на уроках фізичної культури та в спорті».
Протягом трьох днів педагоги здобували теоретичні знання й набували практичних умінь. На лекціях з психології, інклюзивної освіти та під час практичних занять учителям було запропоновано актуальні теми, презентовано нові методики навчання. Викладач психології О. Кочерга розкрив основні аспекти толерантної взаємодії учасників освітнього процесу, назвав умови створення освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу, окреслив чіткі алгоритми творчого педагогічного самовираження.
Спікер з інклюзивної освіти Т. Лигомина ознайомила слухачів курсів із вимогами щодо нормативно-правового забезпечення занять, розповіла про типи особливих потреб: інтелектуальні, функціональні, фізичні, соціоадаптаційні, навчальні, про рівні підтримки учнів.
Лекція викладача Ю. Черпака була присвячена принципам інклюзії на уроках фізичної культури та в спорті. Учителі дізналися про особливості планування занять, їх безпечне проведення, педагогічні підходи до дітей з особливими освітніми потребами (ООП) та траєкторію їхнього фізичного розвитку. Висвітлено питання здійснення й добору форм оцінювання навчальних досягнень учнів з ООП, розроблення індивідуальних програм тощо.
Практична секція курсів складалася з двох частин.
Частина № 1 розпочалася виступом працівників Київського міського відділення (філії) Комітету з фізичного виховання та спорту МОН України.
Заступник начальника Комітету О. М. В’яла та спеціалісти Ю. С. Андрушко і Т. О. Іщук презентували створену в рамках ініціативи Президента України «Пліч-о-пліч» роботу, присвячену популяризації здорового способу життя. Спікери ознайомили вчителів із планом проведення у столиці спортивних заходів, особливостями організації та умовами змагань для учнів ЗЗСО «Шкільні ігри», «Cool Games».
Підбиваючи підсумки виступів, Ю. Черпак надав поради щодо професійної місії педагогів, формуванню іміджу вчителя фізичної культури, методик проведення уроків в умовах Нової української школи.
Частина № 2 відбулася безпосередньо в спортивній залі. Продемонструвавши вчителям інноваційні методичні прийоми та педагогічні техніки навчання, Ю. Черпак розповів про сучасні форми проведення уроків і секційних занять. Педагоги опрацювали методику проведення варіативних модулів навчальної програми. Значну увагу було приділено роботі з дітьми, які мають особливі потреби. У подальшому перебігу вчителі вправлялись в естафетах, спортивних і рухливих іграх, разом із Ю. Черпаком і спільно з працівниками Київського міського відділення Комітету ФВС МОН України опановували популярну командну гру «Cool Games».
На курсах підвищення кваліфікації фахівці фізичної культури та спорту здобули потрібні теоретичні знання, набули практичних умінь і навичок. Педагоги виявляли значну активність, зацікавленість інноваціями. Дискусійний простір був жвавим, відбувався обмін цікавим досвідом.
Бажаємо успіхів у педагогічній діяльності!