…У житті немає нічого, чого варто боятися –
є тільки те, що потрібно розуміти.
Марія Складовська-Кюрі
28 вересня 2023 року в Інституті післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся онлайн-семінар «Інклюзивне навчання на уроках фізичної культури в ЗЗСО». Захід пройшов у рамках курсів підвищення кваліфікації.
В ньому брали участь керівники ЗЗСО, вчителі фізичної культури, керівники і тренери спортивних секцій ЗЗСО.
Модератор семінару: Юрій Черпак, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, кандидат педагогічних наук.
Представляємо спікерів:
Валентина Кучерява, директорка школи І-ІІІ ступенів № 266 Дарницького району. Тема: «Корекційно-реабілітаційні інструменти на уроках фізичної культури».
Надія Швець, директорка інклюзивно-ресурсного центру № 2 Дарницького району. Тема: «Фізичний розвиток для дітей з ООП».
Марія Артемчук, корекційний педагог, учитель-реабілітолог інклюзивно-ресурсного центру № 2 Дарницького району. Тема: «Фізична культура та навчальна кінезіологія».
Аліна Трейтяк, старший викладач кафедри освітнього лідерства, методист Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка. Тема: «Організація інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти: законодавчий аспект».
Юрій Черпак, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, доцент, кандидат педагогічних наук. Тема: «Інклюзивне навчання на уроках фізичної культури в ЗЗСО».
Спікери представили актуальні тематики, надали учасникам семінару практичні поради, рекомендації щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами (ООП) засобами фізичного виховання.
У перебігу навчання висвітлено цінності інклюзивної освіти, переваги та проблеми навчання дітей з ООП. Учасники ознайомилися з принципами, особливостями організації освітнього процесу, нормативно-правовою складовою, дізналися про розвиток здібностей і фізичного здоров’я учнів засобами нейрогімнастики, рухових і кінезіологічних вправ. У подальшому вчителям були запропоновані ефективні форми, прийоми комунікацій на уроках. Детально акцентували увагу на роботі та основних функціях команди супроводу. Корисними виявились покрокові рекомендації: «Як допомогти учню повірити в себе через самооцінювання власних досягнень в умовах реального часу?», «Як правильно вчителю організувати послідовне ускладнення виконання вправ», «Як подолати в дітей тривожність?» тощо. Педагогам представили варіанти корекційно-розвиткової роботи з дітьми на уроках фізичної культури та оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами.
Саме низка актуальних тематик із організації інклюзивного навчання спонукали учасників онлайн-семінару до активних діалогів, обговорень і дискусій.
Бажаємо здоров’я та успіхів у педагогічній діяльності!